Ettevõte on kustutatud majandusaasta aruande esitamata jätmise tõttu, kuidas taastada?

Juhul kui juriidiline isik on registripidaja poolt kustutatud majandusaasta aruande esitamata jätmise tõttu, on kolme aasta jooksul alates kustutamisest võimalik juriidilisel isikul taotleda registrisse ennistamist.
 
Ennistamiseks tuleb teha:
  1. koostada e-äriregistri portaalis ennistamise avaldus
  2. likvideerida avalduse koostamise käigus kõik puudused – esitada aruanne ja/või määrata kontaktisik
  3. avaldus allkirjastada
  4. tasuda riigilõiv 200€
  5. avaldus registripidajale esitada.

Esmalt tuleb https://ariregister.rik.ee/est   sisse logida, vajutades paremal üleval nurgas nuppu “Sisene” peale seda vajutage avalehel “Minu töölaud” nupule.

Järgnevalt vajutage lehe vasakul, all ääres olevas osas lingile “ettevõtja otsing”. Seejärel saate sisestada kustutatud juriidilise isiku nime või registrikoodi ning otsida.

Otsingu tulemuste hulgast tuleb valida soovitud asutus vajutades asutuse nimele. Avanevas vaates tuleb vajutada lingile “Alusta registrisse ennistamise avaldust”

Avalduse alustamiseks peate kinnitama, et omate õigust antud juriidilise isiku nimel avaldust esitada.

Pärast kinnitamist avaneb ennistamise avalduse vorm, kus esmalt tuleb lisada juriidilise isiku korrektne e-posti aadress ja see salvestada. E-posti aadressi salvestamisel saadetakse sellele e-postile kinnituskiri. E-posti korrektsuse kinnitamiseks ja edasiliikumiseks tuleb avada oma postkast ning vajutada saabunud kirjas olevale kinnituslingile.

Liikudes edasi, kuvatakse “Isikud” juhatuse liikmetena isikuid, kes olid juhatuses enne kustutamist, vajadusel saate teha muudatused (uued juhatuse liikmed lisada ja varasemad eemaldada).

Kui juriidiline isikul peab olema kontaktisik, saate ka selle “Lisa muus rollis isik” alt lisada.

NB! Kui juriidiline isik kustutati kontaktisiku puudumise tõttu, on kontaktisiku määramine ennistamise avalduse esitamiseks kohustuslik tingimus. Kontaktisiku saab lisada samuti “Isikud” osas.
Lisatud kontaktisik peab andma nõusoleku kontaktisikuks määramiseks. Seda saab kontaktisik (või tema esindusõiguslik esindaja) teha kas avalduse allkirjastamise etapis, või tuleb “Dokumendid” osas üles laadida kontaktisiku digitaalselt allkirjastatud nõusoleku dokument.

Pärast isikute ülevaatamist tuleb “Dokumendid” osas üles laadida ka organi otsuse (nt üldkoosoleku või osanike otsus) dokument ennistamise kohta. Juhime tähelepanu, et lisatavad dokumendid on e-äriregistris avalikud ja tasuta kättesaadavad kõigile soovijatele. Täieliku koosoleku protokolli asemel võib esitada protokolli väljavõtte, millesse on kantud ainult avalduse aluseks olev otsus.

Kui juriidiline isik kustutati majandusaasta aruande esitamata jätmise tõttu, tuleb järgnevas etapis esitada kõik puuduolevad majandusaasta aruanded. Selleks tuleb avalduse vormil vajutada nupule “Esita majandusaasta aruanne”.
Ning seejärel suunatakse teid aruandluskeskkonda aruannet koostama ja esitama.

NB! Ennistamise avaldust ei ole võimalik esitada enne, kui kõik puuduolevad majandusaasta aruanded on aruandluskeskkonnas koostatud ja esitatud.

Aruandluskeskkonnas tuleb vajutada nupule “Lisa uus aruanne” ning seejärel valida juriidiline isik, mille aruandeid koostama ja esitama hakkate. Kui esitada on vaja mitu aruannet, soovitame alustada kõige varasemast, et aruande sisestamisel oleks võrdlusperioodide andmete täitmine lihtsam.

Täpsemaid juhiseid aruannete koostamise kohta leiate abiinfost

Kui kõik aruanded on esitatud, tuleb üle kontrollida ja vajadusel muuta ka tegelike kasusaajate andmed ning vajadusel teha muudatused. Vaikimisi kuvatakse kustutamisele eelnevaid tegelikke kasusaajaid.

Järgnevalt tuleb liikuda edasi “Avalduse kinnitamine” etappi ning allkirjastada avaldus.

Selleks tuleb avalduse kinnitamise lehe allosas vajutada nupule “Allkirjasta”. Kui allkirjastama peavad ka teised isikud, saab neile saata portaalist kutse allkirjastama. Ning nad saavad kutses oleva lingi kaudu portaali sisse logida ja seejärel avalduse digitaalselt allkirjastada, vajutades kinnitamise etapis nupule “Allkirjasta”

Seejärel suunatakse allkirjastamise lehele, kus mõne hetke pärast küsitakse kasutajalt allkirjastamiseks PIN2 koodi.

Pärast koodi sisestamist allkirjastatakse dokument. Kui kõik vajalikud allkirjad on antud, liikuge edasi.

Järgnevalt tuleb tasuda ka ennistamise riigilõiv 200 eurot.

Riigilõivu tasumisel on võimalik valida, kas tasuda riigilõiv portaalis pangalingi kaudu või teha ülekanne väljaspool e-äriregistri portaali kasutades selleks pealkirja “Riigilõivu maksmine pangakontoris või internetipangas” peale vajutamisel etteantud makserekvisiite ning unikaalset viitenumbrit.

Pangalingi kaudu tehtud riigilõivu makse info jõuab süsteemi automaatselt. Väljaspool portaali tehtud riigilõivu laekumine võib jõuda viitega. Soovi korral saate teha märke “Esita avaldus pärast riigilõivu laekumist automaatselt”, et süsteem riigilõivu makse kohalejõudmisel avalduse kohe ka registrile esitaks.

Kui seda märget ei ole tehtud, tuleb pärast riigilõivu laekumist vajutada nupule “Esita avaldus”

Pärast avalduse esitamist kuvatakse teile informatsiooni esitatud avalduse kohta ning ka menetluse tähtaega, mis kuupäevaks registripidaja avalduse üle vaatab ja registris muudatused teeb või juriidilist isikut avalduse täiendamise vajadusest informeerib.

Vajad rohkem infot või abi helista e-äriregistri klienditoele
E-mail: info@rik.ee
Telefon: +372 680 3160
E-N 9.00-17.00, R 9.00-14.00
www.rik.ee

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga